frysbox

Just nu känns det lite som mina planer har stannat upp en aning.
Det går trögt framåt!
Svårt att komma på mitt i åre-säsongen att det är dit man vill. Fast, det är ju inte omöjligt.. o jag håller verkligen tummarna för att någon skistar-männiksa ska bryta benet och snällt ge över sitt jobb till mig. Nu lät jag kanske lite hemsk, men ärligt talat, jag skulle bli SÅ glad!

För tillfället ser mina dagar ganska lika ut. Jag jobbar som barnvakt för tre stört galna men på något vis väldigt söta ungar, samtidigt som jag är hjälp-på-bonngård när det behövs.  Efter jobbet kommer jag hem, sätter mig i soffan och vilar.. Jag vilar alltså söder mig här hemma hos mamma i orsa, ganska skönt faktiskt. Går iofs inte o göra så mycket annat när det är en konstant frysbox utanför huset på -20grader.
Imorgon däremot ska det bli en liten förändring på det. Jag ska nämligen iväg in till mora på ett möte med komwux. Imorgon är alltså dagen då jag startar plugga engelska b på distans. Yes, det är sant!
Får se vad dom säger imorgon, men det blir troligtvis att plugga den på deltid, 10 veckor framåt.


Jag har verkligen fastnat för mina virkade mössor! Är näst intill besatt när jag väl sätter mig med nålen i soffan o börjar pilla. Det är som en slags terapi på något vis.
Jag har därför börjat fundera på ännu en plan... Jag kanske ska börja sälja mina virkade-lina-mössor i Fias lilla gårdsbutik (hon som jag jobbar för nu) och i mammas massagelokal nere i orsa. Låter det smart? -Om det gör!
Kommer förhoppningsvis tjäna lite på det. Skulle vara tufft att trycka upp ett eget märke att sy fast på mössorna också, ska kolla upp det där alltså...

Några av mina virk-verk, vad tycks? :)





Tog en promenix med maja ute i frysboxen efter jobbet idag, det var stöööört kallt! Nu är det soffan, filt och te som gäller.. perfekt söndagskväll i orsa.



Tack och Godnatt


Kommentarer
Postat av: Wictoria

Hahaha jaaa helt otippat. Men om det var någon jag skulle träffat på så är det ju så klart du :D :D Haha. Synen att se mig på skidor är ju inte direkt den vackraste. Hur går det med jobbletandet då? Pöss.

2010-01-11 @ 12:17:41
URL: http://wictoriia.blogg.se/
Postat av: Lina

:)

Jadu, det går lite sissådär med jobbletandet alltså. Hoppas på att det dyker upp något snart! Annars får vi väl se vad som händer, kanske hamnar nere i snäs ett tag, vem vet? :)

2010-01-11 @ 14:10:41
Postat av: Anna

hallåååå... ja vill ha en ljusrosa prinsessmössa... kan ja få? :))))) love.

2010-01-11 @ 17:33:18
URL: http://annasvardagspoesi.blogg.se/
Postat av: Lna

Vi ska se vad vi kan ordna, syster. Du kan få en bebisrosa mig glittrig kant? Blir det bra? ;)

2010-01-12 @ 21:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0