Hej 2010!

Under ett alldeles för långt uppehåll från linasgalnagrejer kan ni räkna med att en del saker har hänt..

1- Flyttat från Oslo
2- Firat jul vid Grinda, en mysig gammal stuga i örebrotraktens skog tillsammans med min jokkmokksläkt, min syster och min mamma. Sov och åt mest under nästan en hel vecka där, det var skönt.
3- Mellanlandat i Orsa hemma hos mammi i två dagar.
4- Åkt på äventyr till Åre där jag bodde på ett säsongsboende med massor av sköna säsongsmänniskor, festade in det nya året och brände runt i backen på brädan om dagarna.
5- BÄSTÄMT MIG FÖR MIN NYA PLAN!


Punkt 5 är den mest spännande punkten... Jag har bestämt mig för att bli en i säsongsgäneg uppe i Åre!
Är så taggad på att flytta dit och leva den sköna säsongslivet man gör där uppe.
När klockan slog 00.00 på nyårsnatten kände jag verkligen att detta år minst sagt kommer bli grymt, och att det är i Åre jag definitivt ska tillbringa den första delen av året.

Så, planen är alltså som följer: Strunta i Oslo, få ihop lite pengar genom att jobba som barnvakt och hjälp-på-bondgård hos mammas granne, komma igång och plugga engelska b den 11:e, åka en sväng till sthlm den 22:a till kanske den 26:e där en återträff med grönangänget och en annan efterlängtad återträff med vacksta väntar, åka tillbaka till Orsa, gå på intervjuv som aupair in america sen 28:e i falun (något jag funderar på att göra i sommar och ett halvår framöver) och sen, i slutet av januari ta mitt pick och pack och flytta till ÅRE!!

Hoppas bara min nacke blir frisk snart. Är väldigt sugen att amputera bort den för tillfället, men det skulle nog inte bli så bra..
Nu är det dags att sova. Imorgon väntar en tripp in till Mora där jag ska fixa nytt körkort eftersom jag på något sätt lyckats tappa bort det, och fixa ett modem till min lilla laptop.



Dagens bravader:

En sväng i vintervärlden med mina myshästar, och en annan galet stor bragd.. -Jag har virkat min första mössa! Visst är den fin? :)

Natti natt..


Kommentarer
Postat av: ninni

gud va snygg din mössa blev :) funderar på att ta upp min nu nästan!!!

2010-01-08 @ 20:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0