Åtta månader senare...

Linasgalnagrejer har under en väldigt lång period legat undangömd. Jag her helt enkelt glömt bort att jag ens startade upp denna blogg!
Så.. mitt härskap, det är dags för en liten update om vad dessa månader innehållit!

Det har hänt en hel del, och då menar jag verkligen en heeeeel del, under dessa månader. Men kortfattat är det:
- tre månader i åre
- fem månader i stockholm
Lät ioförsig inte speciellt stort. Men jo. Det har hänt mycket.
 
Åre innehöll allt vad en säsong i snön bör innehålla:
Lite för mycket fest, lite för snuskigt kollektiv, lite för grymma människor, lite för roligt, lite för snygg nyinköpt skidjacka, lite för mycket söta pöjkar, lite för många brutna ben, lite för grymma "linas säsong i åre"-filmer, lite för perfekt telefon-intervjuvar-jobb, lite för ont i nacken, liten för bra nyfunna vänner, lite för trasig snowboard, lite för lite längdåkning, lite för galen offpiståkning, lite för snygga googlebrännor, lite för mycket öl, lite för stora hopp, lite för rolig sommarfest ... Helt enkelt lite för bra för att vara sant!
Jag är så enormt glad att jag slet mig bort från Oslo och tog mig till åre. Det var verkligen bäst!!

När snön började försvinna tog jag mitt pick och pack, lyckades få tag på en perfekt lägenhet i bromma, och flyttade ner till ESTOCKHOLMO! Vilken sommar..
En säsong till på Grönan som trycka-på-kanppen-o-starta-karusell och som 5kampsvärd är vad jag har pysslat med denna gröna period av året. Har lärt känna nå otroligt många grymma människor också.. ÄNNU FLER!! helt galet vad världen har bra människor att erbjuda mig. Har haft några olika kanonbra sambosar i min lilla guldgrotta i bromma. Har efter mycket om och men hittat en sjukgymnast som jag tror börjar få bukt med mitt nackproblem. Har varit en sväng på Gotland. Har varit ute på vattnet med min bästa syster och min pappa i en segelbåt. Har varit iväg på en galen Alanya-resa med mina vackstadudes. Har med andra ord verkligen njutit järnet av en toppensommar!

Jag är så nöjd!



Och...
Vad händer nu?
-Jo, igår flyttade vi ut ur lägenheten i bromma och just nu sitter jag på en super flashig buss ner till Kinna.
Vad ska jag göra i Kinna?
-Jag ska hälsa på min bästa Wictor och säga hejdå.
Varför ska jag säga hej då?
-Jo för jag ska iväg på en liten resa...
Vadå för resa?
-JAG SKA TILL NYYYYAAAA ZEEEEELAND!!!!

Det är sant. Den 18e oktober kl 07.10 hoppar vi på flyget. Jag, Eva-Lis, Magda och Victor. Vilken kvartet!
Ett work and holiday visum på ett år, en backpacker väska och två nätter på ett hostel i Auckland till att börja med.
Det här kommer bli en häftig resa.

Vi ska skaffa en blogg tillsammans, men jag ska även hålla denna fina sida uppdaterad. Så, vill ni följa en häftig resa? Slit inte ögonen från linasgalnagrejer. För nu jävlarrr kommer det hända grejer!




Kommentarer
Postat av: mamma´n

Härligt Lina, att Åre och sommaren har varit så bra för dig! Men.. du har varit liite för lite hemma hos mamma och Kinna.. (å Maja o LillFia) Men, ja, jag vet, det blir så ibland, och det är helt ok! Tur du kommer hem och pussar Kinna hejdå innan du åker! Och nacken.. den blir bättre snart tror jag!KramKram

2010-10-01 @ 18:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0